Opdracht details:

Top Freelancers

Helpdeskmedewerker

  • Type opdrachtRemote en op locatie
  • Job Duur3 tot 6 maanden
  • Project NiveauJunior niveau
  • Verwachte startdatum*---OPDRACHT GESLOTEN---
  • Utrecht
  • €30,00 - €40,00
  • ---OPDRACHT GESLOTEN---

De vacature

Opdracht
De gemeente Houten is op zoek naar tijdelijke versterking van de ICT helpdesk. Als helpdeskmedewerker ben je medeverantwoordelijk voor alle voorkomende helpdesk werkzaamheden. Hierbij zorg je, onder andere, voor het oplossen van eerste- en tweedelijns storingen, adviseer je eindgebruikers en schakel je bij complexe vragen de tweede  lijn en/of externe partijen in. Je ontvangt en registreert de meldingen en waar nodig zet je  incidenten door naar de volgende lijn. Ook bewaak je de voortgang van de openstaande meldingen en incidenten en houd je de klant hiervan op de hoogte. Je bent verantwoordelijk voor het gebruikersbeheer en de uitgifte van laptops en mobiele telefoons aan medewerkers, en de daarbij behorende administratie. Daarnaast werk je mee aan en begeleid je zowel alleen als met je collega’s diverse projecten die de helpdesk toegewezen krijgt. Je richt zelf werkplekken in of verhuist deze.

Om je een beeld te geven van de ontwikkelingen die in de komende periode bij ons spelen en waar je als helpdeskmedewerker  in je werk onder meer mee te maken krijgt:

  • Vergroten en optimaliseren van het gebruik van het M365-platform en van Office 365 incl. Teams;
  • Transitie van applicaties naar de cloud;
  • Op orde houden en verhogen van het niveau van informatiebeveiliging en IT-security;
  • Stroomlijnen van de werkprocessen op de Service Desk;
  • Verbeteren van de inrichting van TOPdesk.

Werkzaamheden als helpdeskmedewerker:

Je fungeert als vraagbaak en aanspreekpunt voor collega’s van de gemeente Houten en drie andere organisaties;

  • Je ondersteunt en begeleidt gebruikers van ICT-middelen, zoals telefoon, computer- en randapparatuur, infrastructuur en systeemprogrammatuur;
  • Je vervolmaakt onze handleidingen en procedures en je signaleert terugkomende problemen;
  • Je handelt aanvragen af voor de inrichting van werkplekken en overige hulpmiddelen, je zorgt voor de uitlevering van PC’s, mobiele telefoons en overige materialen en voor de instructie daarvan aan de gebruiker;
  • Je maakt gebruikersaccounts aan en kent applicaties toe;
  • Je zorgt voor de administratie van configuratie items (hard- software, randapparatuur en telefonie);
  • Je neemt de melding aan, registreert deze en bewaakt alle meldingen;
  • Je lost zelfstandig de gemelde incidenten op. Dat doe je meestal vanaf je werkplek in Houten en soms op locatie. Maar altijd op de binnen de afgesproken termijn;

Kortom, je bent het visitekaartje van het team en zorgt ervoor dat de medewerkers van de organisatie goed hun werk kunnen doen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van ICT;
  2. Beschikbaar per uiterlijk 11 april 2022 voor minimaal 36 uur per week;
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als medewerker op een IT Service Desk.

Vereiste vaardigheden:

Opdracht categorieën:

Benodigd voor deze freelance IT opdracht:

Verwachte startdatum van het project

11 April 2022